Green Sushi – København

7. marts 2014

2014 Green Sushi København 070314 (10)

I weekenden var vi inviteret på sushi festmiddag, da mine forældre havde købt to tilbud (halv pris) på en stor sushimenu fra Green Sushi i København. Derudover havde de også bestilt en ekstra bakke med vegetarsushi til aftenens deltager, som nægter at smage på fisk.

Prismæssigt er jeg usikker på hvad der er blevet betalt, så jeg kan ikke udtale mig i detaljer omkring prisen. Sushi er dog generelt altid dyrt i Danmark. Da sushien blev afhentet, blev vi spurgt hvor mange, der skulle spise med, hvortil svaret var 5. Vi endte derefter med at få 5 små soyaposer, 6 pindesæt og 7 små skåle at hælde soyaen op i. For første gang løb vi dog tør for soya førend vi løb tør for sushi, hvilket vi egentlig ikke troede var muligt. Vi ender altid med at have mindst halvdelen tilbage. Der var også meget lidt soya i de små poser.

2014 Green Sushi København 070314 (2)

Sushi er en simpel ret i sig selv, og derfor bedømmes den skarpt ud fra to kriterier: Udseende og smag.

Visuelt var sushien fra Green Sushi ikke noget at skrive særligt positivt hjem om. De var dårligt rullet, faldt fra hinanden, og en god del af risene endte i soyaskålene. Præsentationen var generelt rodet og klodset og lignede mest af alt noget fra en asiastisk buffet. Der var ikke gjort noget ud af det. Det var bare helt almindelig sushi, som man kan få alle andre steder.

2014 Green Sushi København 070314 (11)

Smagsmæssigt var det OK, men der var ikke rigtig noget der imponerede. Jeg ved ikke præcis hvilke menuer, der blev købt, og jeg kun ikke helt smage mig frem til, hvad der skulle være i. Der var dog rigtig meget agurk og avocado, og de forskellige ruller var meget ens. Eneste undtagelse var en enkelt rulle med tempurareje, som tilbød lidt ekstra konsistens i form af knas, men derudover var rullerne generelt kedelige. Jeg synes de brune ris smagte udmærket, og i forhold til smagen fungerede de fint. Jeg tror dog at de gjorde at rullerne faldt endnu mere fra hinanden, så brune ris burde betyde mere fokus på rulningen, hvilket ikke var gældende her.

2014 Green Sushi København 070314 (6)

Råvarerne var fine, og der var kun en enkelt variant imellem, som jeg rent faktisk ikke brød mig om. Der var en lille hosomakirulle på vegetartallerkenen, som havde mynte i sig. Den var MEGET kraftig, og myntesmagen var så altdominerende at den var ubehagelig at spise. Der var fire stykker, de tre af os, der smagte den, brød sig ikke om den, og det sidste stykke var der ingen, der havde lyst til at spise.

2014 Green Sushi København 070314 (4)

For at sammenfatte havde jeg nok forventet noget mere af en sushi butik, der råber op om økologi og stort fokus på råvarer. Det var udmærket sushi, men jævnt kedelig og ikke noget der gav mig lyst til at komme igen. De kan sige hvad de vil om økologi, men smagskombinationerne var ikke noget særligt og udførelsen var i den negative ende. Jeg vakler en del mellem at give dem to eller tre kattepoter, men i sidste ende giver jeg Green Sushi tre kattepoter, for det var sådan set udmærket og det smagte OK – men det er ikke et sted, som jeg selv vælger at købe fra igen. Der findes bedre og mere spændende sushi derude – og noget af det er sikkert også økologisk, hvis man interesserer sig for det.

TITEL: Green Sushi

ADRESSE: Chr. Winthersvej 2, 1806 Frederiksberg

WEB: http://www.greensushi.dk

BEDØMMELSE:          Kattepoter3small