Bar’Sushi – Odense

11. maj 2014

2014 Takeaway BarSushi 110514 (12)

Bar’Sushi er en kæde af sushi-restauranter, og det er ikke første gang at vi har fået mad derfra, men så vidt jeg kan se er det aldrig kommet så vidt at jeg har lagt en bedømmelse af stedet her på bloggen, og det må der jo straks ændres på. Vi havde noget vi skulle fejre, så vi fik sushi fra Bar’Sushi i Odense.

Jeg nærstuderede deres hjemmeside for at lokalisere den bedste kombination for os, og valget faldt på deres maki menu, hvor man for 255 kr. kunne vælge en hosomakirulle (“lille rulle med næsten intet fyld”) og tre uramakiruller (“store ruller hvor risene er udenpå”). Det siges at nigiri (“store risklumper med lidt fisk på toppen”) er de dyreste sushi, men jeg synes altid de er de kedeligste og man får alt for meget ris i stedet for fyld. Derfor synes jeg det er rigtig fint at der også er mulighed for at få en menu, hvor man ikke er tvunget til at betale i dyre domme for nigiri man i grunden helst er fri for. Her vil jeg også lige indskyde at en af de andre menuer, som jeg kiggede på, var deres box “Venner – god til 2”. Her får man en blandet landhandel med blandt andet en hosomaki, to ruller uramaki og en rulle uramaki deluxe af de varianter, som de har besluttet at det skal være. Boxen koster 395 kr. Hvis du går ind og samler din egen box med nøjagtig samme ruller og så videre, så koster det 403 kr. Helt ned i petitesserne er det ikke sådan at man bliver snydt, men det er et grænseområde, for når man køber en færdig menu, så har man en forventning om at det er billigere, og her sparer man i hvert fald ikke noget af betydning. Køber du varerne enkeltvis, så får du mulighed for at vælge lige præcis de ruller du helst vil have. 8 kr er derfor prisen på valgfrihed her i landet. Dette er blot en indskudt observation, da jeg gerne vil anbefale at man altid regner lidt på det, inden man køber færdigsammensatte menuer. Jeg har engang spist på en mexikansk restaurant (det var længe før bloggens tid), hvor man endte med at betale MERE for en tre-retters-menu, hvis man valgte de billigste retter på menukortet. Et “tilbud” er ikke altid et tilbud.

2014 Takeaway BarSushi 110514 (7)

Her kan også lige nævnes et element af snyd ved den makibox vi købte. Vi skulle vælge 3 uramakiruller. Alle deres uramakiruller koster 89 kr, hvis du køber dem enkeltvis. Men hvis du vil købe deres makibox, så er der tre af rullerne (Alaska, Nagano og New Orleans) der pludselig koster et ekstragebyr på 10 kr, hvilket jeg ikke synes giver nogen mening – hvorfor koster de så det samme hvis man køber dem enkeltvis, om jeg må spørge?

Der var lidt ventetid ved afhentning af sushien – cirka 10 minutter. De var ellers fem mand i gang med at lave sushi. Butikken er ren og pæn og ser indbydende ud, og der er også plads til at spise der, hvis man har mere lyst til det.

2014 Takeaway BarSushi 110514 (1)

Sushien var rullet pænt og holdt formen selv ved transport fra box til mund. Jeg var lidt usikker på den ene sushirulle (den røde af dem), da den ikke lignede den jeg havde valgt på hjemmesiden. Jeg kan stadig ikke 100 % sige om det er den rigtige rulle, da den viste rulle skulle have været rullet i sesamfrø, men visuelt ser det bedre ud på denne måde, da der ellers ville have været tre ruller i sesam i vores menu. Om jeg er blevet snydt, har jeg ingen idé om, men sushien smagte godt, og det er nok det vigtigste.

2014 Takeaway BarSushi 110514 (6)

Deres sushi med tempurareje var frisk og sprød, grøntsagerne var gode, og jeg synes deres rulle med kammusling og kiwi var spændende. Kammuslingen var blød som den skulle være, og ikke sej og gummiagtig. Kiwien var ikke så kraftig, som jeg måske havde håbet, men den kunne godt smages. Mangoen i den lille hosomaki var også god og sød.

2014 Takeaway BarSushi 110514 (4)

Som sagt er det ikke første gang vi har fået fra Bar’Sushi, og et af deres bedste træk er at de er konsekvente. Det er samme standard hver gang, og de leverer altid god sushi. De er dyre, men det er sushi altid i Danmark. Vil du have billig sushi, så prøv Tyskland eller Australien. Jeg fandt det lidt vanskeligt at lægge mig fast på en endelig karakter, da Bar’Sushi svæver mellem tre og fire kattepoter, men i sidste ende giver jeg Bar’Sushi i Odense en karakter på tre glade kattepoter for deres konsekvent gode sushi. Det jeg måske mangler er lidt mere innovative kombinationer, hvilket er grunden til at nogle af de andre sushisteder vi har besøgt har fået fire og ikke tre. Derudover stiller jeg mig også uforstående overfor hvorfor nogle af uramakirullerne NOGLE steder koster mere end andre. Bar’Sushi er dog stadig et godt valg hvis man leder efter god sushi i Odense, og det er nok ikke sidste gang at vi får mad herfra.

TITEL: Bar’Sushi

ADRESSE: Læssøegade 1, 5000 Odense C

WEB: http://www.barsushi.dk/

BEDØMMELSE:          Kattepoter3small