SushiNU – Svendborg

25. juni 2011

Efter at have tilbragt nogle timer på Kulinarisk Sydfyn i Svendborg og mæsket os i smagsprøver, følte vi dog os alligevel sultne nok til at finde os en nem frokost et sted. Vi endte med at gå forbi SushiNU i Svendborg og snuppede lidt af hvert med hjem, da stedet lå lige i nærheden af madmessen og vi kan faktisk godt lide sushi. De fleste af os i hvert fald – min far ville hellere have genopvarmet pizza fra aftensmaden dagen før.

Det var selvfølgelig til frokost og vi var ikke helt så sultne efter vores mange smagsprøver, så det var ikke den store menu vi ønskede os. Vi lod min mor vælge, da hun er den største sushielsker i familien, og vi andre gik ikke helt så meget op i hvad det skulle være.

Vi endte med at få en boks med tolv stk. sushi, to bakker med noget der lignede panerede tunstykker med sursødsovs, og en bakke med fiskestykker i lime. De tog 110 kr. for de 12 stk. sushi, hvilket vel er gængse priser for sushi i dagens Danmark. Tunbakkerne kostede 25 kr. stykket, hvilket jeg synes var OK, og fisk i lime kostede 30 kr. Vi mødte op lige lidt i 12, hvor de åbner, og blev hurtigt ekspedieret. Vi ventede mens de lavede maden, og vi kunne også følge med i hvordan de rullede det hele sammen. Det var en pæn og nydelig butik og høflig og hurtig servering.

Tunstykkerne var rigtig gode og den sursøde sovs havde en fin smag. For 25 kr. var det et udmærket lille måltid i sig selv – som frokost en ren delikatesse. Det ville også nemt kunne fungere som en lækker forret til aftensmåltidet.

Fisken i limesovs var udmærket stegt og så flot ud med skindet stadig intakt (vi pillede det dog af før spisning), men som ret i sig selv var det lidt mangelfuldt og kedeligt. Der manglede noget ris til. En lille portion kogte ris ved og du har også her en lækker frokost til billige penge.

Sushien var også rigtig god. Den var pænt samlet og smagte dejligt. Jeg er altid glad for dem med mayo, flødeost eller noget andet “smørelse”, da jeg synes det giver sushien en god sammenhæng.

Jeg vil mene at dagens vinder var tunstykkerne med den sursøde sovs, da jeg ikke har smagt det før. Det er så vidt jeg kan se heller ikke noget der figurerer på deres menukort, men som i stedet stod på deres sorte tavle i butikken. Måske det var et tilbud i anledning af madmessen – det var i hvert fald rigtig godt. 190 kr. er selvfølgelig lidt dyrt for frokost, men hvis man gerne vil give lidt ekstra en dag, og godt kan lide sushi, så er SushiNU et godt sted. Jeg håber tunstykkerne dukker op igen, for de har bestemt indflydelse på at jeg tildeler SushiNU i Svendborg fire kattepoter.

TITEL: SushiNU

ADRESSE: Frederiksgade 7, 5700 Svendborg

WEB: http://www.sushinu.dk/

BEDØMMELSE:     

