Brødbager – Lund Bageri & Drive-In – Odense

15. august 2011

Der ligger efterhånden tre “Lund’s bagerier” i Odense. “Lund’s Bageri” i Bellinge, “Fru Lund” i Odense M og “Lund Bageri & Drive-In” i Seden. Det er dog kun den sidste jeg har besøgt, men det er også det største bageri af de tre. Det er stort og nybygget og ligger på Kertemindevej lige udenfor Vollsmose. Alle tre bagerier har åbent mandag til søndag.

I forbindelse med start af ny medarbejder på arbejdet, blev jeg shanghaiet til at sørge for velkomstmorgenmad, og da Lund på Kertemindevej ligger lige rundt om hjørnet fra arbejdsstedet faldt valget herpå.

De har et fantastisk udvalg af brød. Der er mange forskellige slags brød – både hvidt brød og rugbrød. Brødet smager godt og koster ca. 28 kr. stykket, så det er vel som det skal være. Jeg bad om tre franskbrød og et rugbrød, og det var vanskeligt at træffe et valg da ekspedienten hjælpsomt listede alle deres typer rugbrød op. Jeg skulle bare have at rugbrød! Det er svært at tage stilling til så mange valgmuligheder før kl. 7 om morgenen. Til gengæld smagte det fantastisk. Det var 100% friskt da jeg fik et stykke til morgenmaden, og helt friskt rugbrød er da noget af det bedste, der findes. Jeg har fuldstændig afskrevet de der “langtidsholdbare” rugbrød man kan få i supermarkederne – det er ikke det værd. Køb et rigtigt rugbrød, når det endelig skal være.

Deres kageudvalg er ikke så stort, ikke så spændende og alt for dyrt, så hvis det er wienerbrød, kage til eftermiddagskaffen eller andet i den stil man gerne vil ligge fokus på, så bør man prøve et andet sted, men som brødbager er Lund helt sikkert et af de bedste steder. Brødudvalget er stort og priserne er rimelige, derfor får Lund Bageri & Drive-In på Kertemindevej i Odense fire kattepoter.

TITEL: Lund Bageri & Drive-In

ADRESSE: Svendsagervej 2, 5240 Odense NØ

WEB: http://lunds-bageri.dk/

BEDØMMELSE:     

