Pizza Palace – Odense

4. januar 2012

Nogle gange har man bare lyst til pizza. Sådan gik det også, da vi en dag umiddelbart efter den travle jule-og nytårsperiode skulle have gæster en almindelig onsdag aften. Vi besluttede os derfor for at bestille tre forskellige slags pizza og servere en lille salat dertil for at bibeholde en antydning af januars forventede sunde islæt. Vi bestilte pizza ved Pizza Palace i Odense.

Den første pizza var en indbagt pizza: # 48 med “tomat, ost, kebabkød, champignon, løg, paprika, chili og hvidløg”.

Der var masser af smag fra både chili og hvidløg i pizzaen, hvilket jeg synes var meget imponerende. Jeg havde heller aldrig set den type pizza før – jeg har fået indbagt pizza før, men så har det altid været en pizza, der er foldet ind over sig selv (eller klappet opad som en lille pose). Her var der rent faktisk lagt en ekstra bund oven på. Jeg er ikke så kendt i pizzaens verden at jeg kan udtale mig om hvorvidt det er majoriteten, der bager indbagte pizzaer på denne måde, men jeg kunne i hvert fald godt lide det. Det gjorde pizzaen noget nemmere at spise, selvom den var lidt vanskelig at skære ud.

Der var rigeligt med fyld, masser af smag og en god bund.

Den anden pizza var en kødpizza: # 21 med “chili con carne, tomat, ost, oksekød, bønner og chili”.

Et af præmisserne for aftenens pizzabuffet var at vi ville prøve nogle nye fyldkombinationer, som vi normalt ikke kommer i nærheden af. Sådan er det jo tit: når man endelig får pizza, bestiller man altid den man ved at man kan lide, men denne gang ville vi udvide vores horisont. Vi bestilte derfor en chili con carne pizza.

Den havde igen masser af smag, masser af chili. Der var delte meninger om hvilken af de to første pizzaer, der var den stærkeste, men jeg synes helt klart chili con carne pizzaen var vinderen af denne kategori. Jeg vil derfor gerne bruge et øjeblik til at sige, at hvis man IKKE er til stærk mad, så skal man IKKE bestille hverken pizza # 48 eller # 21. De smagte begge godt, men det var lidt skrappe sager.

Jeg ville måske gerne have haft lidt mere fyld på pizzaen, lidt flere bønner, måske lidt mere kød, men der er helt sikkert tale om en god pizza.

Den tredje pizza var en salatpizza: # 31 med “tomat, ost, bolognese, spaghetti, salat, dressing, agurk og tomat”.

Mit ønske for den sidste pizza var at prøve en med spaghetti. Jeg har smagt det før i indbagt pizza, men nu ville vi gerne prøve det som almindelig pizza også.

Også denne var en god pizza, men den blev ikke mødt på sine rette præmisser, da det var den sidste pizza vi smagte. De to foregående var stærke, og derfor føltes det som om, at spaghettipizzaen ikke smagte af så meget, hvilket er uretfærdig behandling. Den kan godt stå alene og er en ganske udmærket pizza. Det er svært at give den en reel bedømmelse, for der måtte gerne have været lidt mere smag i saucen og lidt mere bolognaise på pizzaen, men den lidt tamme smag kan også være opstået udelukkende af sammenligning med de andre.

Alt i alt var det tre gode pizzaer. Jeg var meget imponeret over hvor meget smag der var lagt i, og det er helt sikkert anbefalingsværdigt. Hvis man kan lide pizza, der smager af noget og er lidt anderledes end de gængse, så er her et forslag. Priserne var på et normalt prisleje – 56 kr. for de to sidste og 76 kr. for den indbagte. Det er primært pga. det arbejde, der blev lagt i at få pizzaerne til at smage af noget, der giver mig lyst til at bestille derfra igen, hvilket også er grunden til, at jeg giver Pizza Palace i Odense fire kattepoter.

TITEL: Pizza Palace

ADRESSE: Abels Allé 39, 5250 Odense SV

WEB: http://www.just-eat.dk/restaurants-pizzapalace5250

BEDØMMELSE:     

