Sushi 2500 – København

10. marts 2012

Jeg elsker sushi. Jeg ved ikke helt hvorfor. Måske er det tilstedeværelsen af ris, eller muligheden for avocado, eller den forventede friskhed ved maden – under alle omstændigheder er det en favorit. Det er så også en dyr favorit, så vi får det ikke så tit. I forbindelse med et planlagt ophold i København havde vi på Downtown.dk opsnappet et tilbud på 40 stk. sushi fra Sushi 2500 i København for 290 kr., rabat på 50 %, så vi slog selvfølgelig til.

Bestillingen af sushien foregik smertefrit, og vi hentede sushien selv. De havde maden klar ved ankomst.

Sushien smagte friskt, og der var ingen mistænkelig lugt af fisk. Der var mange forskellige slags sushi med et fint lag fyld i. Min favorit var den med friturestegt reje (eller hvad det nu var), det gav en rigtig god knasende smag.

De havde også en inside out maki, der var rullet i chilikrydderi, meget passende kaldet Hells Roll Tuna. Den var stærk. Det første stykke jeg fik var ikke dækket hele vejen rundt, så det var ikke så galt, men det andet stykke gik lige i hjertet, så jeg måtte til køleskabet og hente mælken. Hvis du ikke er til stærk sushi, så undga Hells Roll Tuna!

Sushistykkerne var ganske nydelige, men så ikke helt så gennemførte og elegante ud som på reklamebilledet på Downtown … De lavede lidt dekorativt ud af endestykkerne, hvor endestykket på deres crabstick fx stak op sammen med lidt grønt. Jeg har observeret det andre steder, og jeg synes sådan set at det er en god idé. Nogle steder smider de endestykkerne ud, for de er selvfølgelig ikke lige så pæne som alle midterstykkerne, men hvis man stikker lidt grønt i dem, så har man pludselig et kunstværk. Det synes jeg jo er fornuftigt nok. Det var dog ikke alle sushistykkerne, der var blevet rullet ordentligt, så nogle af dem gik i stykker da jeg forsøgte at løfte dem. Dét er selvfølgelig et problem.

I sidste ende var det velsmagende sushi, som jeg ikke ville have noget imod at købe igen. Især når man kan få det til halv pris. 580 kr. for 40 stykker sushi er alligevel i den dyre ende, og til dén pris synes jeg måske ikke at kvaliteten følger med. Det er bestemt ikke meningen at sushi skal falde fra hinanden førend man har bidt i den. Der var dog en god blanding af forskellige slags sushi.

Jeg skal bedømme stedet ud fra hvad de normalt ville tage for varerne og ikke et flygtigt tilbud, og derfor synes jeg ikke at sushiens præsentation var god nok til leve op til de 14,5 kr. pr. stykke. Derfor får Sushi 2500 kun tre kattepoter. Hvis prisen blev justeret efter kvaliteten, ville de måske kunne få fire, for smagen var der ikke noget i vejen med. Stedet har blot lidt for høje tanker om sig selv som de ikke kan leve op til.

TITEL: Sushi 2500

ADRESSE: Toftegårds Allé 29, 2500 Valby / Skolegade 19, 2500 Valby

WEB: http://www.sushi2500.dk/

BEDØMMELSE:    

