Gudhjem Special – Gudhjem

26. maj 2012

I Gudhjem fandt vi det mest fantastiske ishus nede på havnen – Gudhjem Special.

Når det er sol, sommer og ferie, så bliver man jo nødt til at købe is, så det gjorde vi. Vi var en større flok af sted, som valgte lidt forskelligt, men jeg besluttede mig for deres Gudhjem Special, som består af en vaffel med 1 kugle is, softice og valgfrit drys.

Selve butikken er meget nydelig og indbydende, og meget stor. Den fungerer ikke kun som ishus, men også som slikbutik. Vi nåede dog ikke at undersøge butikken nærmere, men der er meget mere at kigge på end det gængse ishus.

Der er omkring 10 slags is at vælge imellem, og de havde to slags flødeboller stående fremme – de almindelige billige flødeboller og nogle der så lidt mere eksklusive ud. Jeg er dog ikke sikker på hvad prisforskellen på de to er. Muligheden for at få en gourmetis er dog til stede!

Drysset til deres softice var meget imponerende. Her var der også minimum 10 forskellige slags. Jeg endte med at få små skumfiduser på min is, hvilket så meget dekorativt ud. Det var meget svært at vælge hvilken type is, hvilken kugle is, hvilket drys, vi gerne ville have, og vi ville gerne være kommet tilbage en anden dag for at teste nye kombinationer, men da havde vi spist os mætte i andre ting, så det nåede vi ikke.

Deres Gudhjem Special kostede 35 kr., hvilket jeg synes er en rimelig pris. Jeg giver Gudhjem Special på Bornholm fire kattepoter, primært på grund af deres meget imponerende udvalg. Isen smagte også fint, men med så mange valgmuligheder er det nærmest en oplevelse i sig selv at bestille is derfra. Jeg kan klart anbefale stedet, og vi kommer sikkert igen hvis vi besøger øen en anden gang.

TITEL: Gudhjem Special

ADRESSE: Ejnar Mikkelsensvej 26, 3760 Gudhjem

WEB: http://www.gudhjemspecial.com

BEDØMMELSE:     

