Asian Taste – Odense

21. august 2013

2013 Asian Taste Odense 210813 (2)

Tæt på Odense centrum lå der engang en møbelforretning, hvor de solgte renoverede møbler, malerier og alt muligt forskelligt tingeltangel. Jeg boede tidligere i nærheden af butikken, så jeg har været derinde et par gange. For nogle år tilbage lukkede butikken og flyttede til en anden by, og nu er der så i stedet kommet en asiatisk restaurant i lokalerne. Restauranten hedder Asian Taste i Odense, og det var noget af en forandring, da vi i går var inde for at hente vores takeaway sushi. Lokalet er stort – meget stort – faktisk for stort, især da der på daværende tidspunkt kun var et enkelt besat bord. Klokken var så også kun 17.30 på en torsdag, men det ville have været bedre, hvis de havde haft mulighed for at trække noget for og dække af for noget af restauranten, således at stedet ikke så mere tomt ud end højst nødvendigt. Indretningen var dog fin og møblerne så behagelige nok ud. Restauranten gør sig meget i en buffet, hvor man kan få diverse asiatiske retter, inklusive sushi, men kvaliteten af dette kan jeg ikke udtale mig om, da vi som sagt fik sushi som takeaway.

Vi havde købt en deal på nettet, således at vi fik 40 stykker sushi samt tangsalat til to personer til halv pris, og ifølge vores deal bestod menuen af:

  • Nigiri: 2 stk laks, 2 stk tun, 2 stk rejer
  • 8 stk Alaska Roll (laks, flødeost, tobiko & avocado)
  • 8 stk Rainbow (california row m. laks, tun, reje, hvidfisk & avocado)
  • 5 stk Dragon Roll (laks, chili, tigerreje & agurk)
  • 5 stk Ebi Furai Big (ebi tempura, masago & avocado samt spicy sauce)
  • 8 stk hosomaki (laks m. avocado)

2013 Asian Taste Odense 210813 (1)

Første øjekast afslørede at sushiboksene lignede de fleste andre og var såmænd ganske udmærkede. Især regnbuerullen var flot at se på. Smagsmæssigt var der ingen dårlig sushi iblandt, men der var heller ikke rigtig noget, der imponerede. Der manglede en sushi med lidt kraft i, synes jeg. Kun den ene (jeg antager det er den, som de kalder “Dragon Roll”) havde en lille smule smag i, men ellers lå det hele på et meget jævnt niveau. Jeg lagde ikke mærke til den såkaldte “spicy sauce” – jeg tror de må have glemt at komme spicy i.

2013 Asian Taste Odense 210813 (3)

Tempurarejen var rigtig god. Den var stadig sprød da vi fik den. Deres avocado var meget syrlig, hvilket højst sandsynligvis udspringer af at de har dyppet den i citronsaft e.l. for at holde den frisk længere. Jeg kunne sådan set godt lide syrligheden, så det er ikke negativt ment. Jeg vil dog mene at god sushi skal være fyldt af smagsindtrykkene fra de forskellige ingredienser i sushien og ikke den friskhedsbevarende citrus, og at jeg derfor kunne lide citronsaften fordi sushien rent faktisk ikke smagte af andet. Hertil vil jeg også nævne at avocadoen, da vi fik den, var blevet en falmet grøn farve, så det var tydeligt at sushien ikke var helt frisklavet, da vi fik den. Dette er jo altid et problem, når man vælger at komme avocado på toppen af sushi, for det skal jo netop se friskt og indbydende ud, og derfor skal sushien også være helt frisk ved servering.

De havde også lidt problemer med rulningen af deres sushi. De var ikke alle lige pæne, og vi tror at risen ikke var korrekt tilberedt, for den klæbede ikke som den burde. Nigiristykkerne især var dårligt rullede, og de faldt fra hinanden, når vi tog dem op (dette problem kan muligvis observeres på nedenstående billede – se den knækkede nigiri i baggrunden?).

2013 Asian Taste Odense 210813 (7)

Der var ikke tale om dårlig sushi, men det var heller ikke hvad jeg vil kalde god sushi. Som ledsageren påpegede det: “Der mangler wow-faktoren.” Det var sushi på det jævne, men altså stadig udmærket. Vi havde betalt 282 kr. for boksen (som vi fik til halv pris), og jeg må nok sige at jeg ikke ville betale 564 kr. for det vi fik. Dét er alligevel for mange penge. Jeg tror man vil få mere ud af at købe deres buffet, som også inkluderer sushi. Her vil udvalget sikkert være meget begrænset, men deres sushi er ikke god nok til at betale fuld pris for det. Hertil findes der andre og bedre sushisteder i Odense.

Skulle jeg give en karakter baseret på den aktuelle pris vi betalte for vores sushi, så ville jeg give Asian Taste tre kattepoter, men næste gang kan man jo ikke have en forventning om at det koster det samme, så derfor laver jeg en vurdering ud fra den oprindelige pris. Derfor lyder slutvurderingen på to kattepoter, for til 564 kr. lever kvalitet og pris slet ikke op til hinanden.

TITEL: Asian Taste
ADRESSE: Buckwaldsgade 65, 5000 Odense C
WEB: http://asiantaste.dk/
BEDØMMELSE:     Kattepoter2small

