Sushi Køkken – Odense

23. juni 2013

2013 Sushi Køkken 230613 (8)

Som så mange gange før, slår jeg altid til, når jeg ser et godt sushi-tilbud, og denne gang var det Sushi Køkken i Odense, der stod for tur. Vi fik en boks med 34 stykker blandet sushi samt tangsalat, og menuen bestod af:

  • 4 Crazy California m. avocado, agurk, japansk mayo og sesam
  • 4 Odense m. avocado, cashewnødder, teriyakisauce og seasam
  • 4 Randers m. tempurareje, avocado, agurk, spicy dip og sesam
  • 4 Svendborg m. løg, røget laks, avocado, wasabimayo og dild
  • 3 futomaki m. laks, avocado, forårsløg, agurk og spicy dip
  • 3 futomaki m. tempurareje, avocado, flødeost og teriyakisauce
  • 8 hosomaki m. tun og spicy dip
  • 2 nigiri m. laks
  • 2 nigiri m. tun
  • 1 portion tangsalat

2013 Sushi Køkken 230613 (1)

Jeg var meget tilfreds med det vi fik serveret. Sushien var rigtig lækker, meget frisk, gode råvarer og flot rullet. Min favorit var dem med tempurareje. Tempuradejen var fin, tynd og sprød og ikke altoverdøvende som man nogle gange oplever det med friturestegt mad fra asiatiske restauranter. De havde nogle spændende varianter, fx den pyntet med dild og den med cashewnødder, så det var lidt mere end “bare” en omgang sushi. Jeg kan helt klart anbefale Sushi Køkken som takeaway, og derfor får de fire kattepoter. De ejer mere end én restaurant, og den som pt. ligger på Benediktsgade 2, 5000 Odense C serverer alt-hvad-du-kan-spise-sushibuffet. Det er ikke den butik, som vi fik takeaway fra, men jeg håber at standarden holder over hele linjen, så jeg håber at vi kan få afprøvet buffeten også på et eller andet tidspunkt indenfor nærmeste fremtid.

2013 Sushi Køkken 230613 (5)

TITEL: Sushi Køkken

ADRESSE: Skibhusvej 140, 5000 Odense C

WEB: http://www.sushikoekken.dk/

BEDØMMELSE:     Kattepoter4small

