Froggy’s Café – Odense

3. oktober 2013

2013 Froggys Café 031013

Jeg var ude at spise frokost med en veninde den anden dag, og her gik turen forbi Froggy’s Café i Odense. Egentlig havde vi snakket om brunch, men Froggy’s tilbød kun to muligheder i den kategori: En med alt for meget kød og ingen pandekager, og en vegetarisk med pandekage men uden æg og pølse. Der var ikke rigtig nogen spændende middelvej (og pandekage som tilkøb kostede en helt svimlende sum af 40 kr.!), så vi zoomede derfor i stedet ind på en bacon cheese burger til 119 kr. Dertil fik jeg et glas vand til 12 kr.

Burgeren blev serveret med pomfritter og aioli som dyppelse. Pomfritterne var småkrydret (jeg tænker med lidt rosmarin), og det smagte sådan set udmærket. Deres aioli var også OK – den var ikke alt for majonaissefed, som de nogle gange kan være. Jeg kan ikke fordrage majonaisse til pomfritter, men denne her var udmærket. Jeg synes dog at pomfritterne var lidt for bløde, og der var måske lidt for lidt aioli til så mange af dem (på billedet står den lille skål gemt bag pomfritterne under burgerens låg).

Jeg kunne godt lide selve burgerbollen. Den var lidt mere spændende end de almindelige luftige boller med et strø sesam på toppen. Bøffen havde en passende størrelse og var også udmærket stegt og ganske neutral. Baconen smagte lidt for “gammelt”, som om det var en times tid siden at den var stegt, og nu kom der endelig en ordre ind, så de kunne få det brugt. Osten var blottet for enhver form for smag og var spild af plads og kalorier i burgeren. Der var såmænd ikke noget i vejen med grøntsagerne, men jeg synes der var alt for lidt af dem. Et lille, tyndt stykke icebergsalatblad (dog stadig sprødt) og to skiver tomater, lidt hakket rødløg og en anelse syltet agurk, som dog også smagte fint og ikke var helt udvandet, som man kunne have frygtet. Det var lidt tyndt med mængden af fyld. Jeg synes godt man kunne have serveret en lille bunke med ekstra grønt ved siden af, så man selv kunne samle videre henover spisningen.

Alt i alt var det ikke en imponerende burger, men heller ikke en dårlig variant af slagsen. Jeg har svævet lidt mellem de 2 og de 3 kattepoter, men i sidste ende blev valget truffet ud fra spørgsmålet: Vil jeg anbefale Froggy’s som et sted at spise en god burger? Og dertil er svaret: Nej, det vil jeg ikke. Nogle af deres andre menuindslag fungerer muligvis bedre, men skønt burgeren og de tilhørende pomfritter havde nogle lyspunkter, ligger den tættere på kun at være “OK” end at være “Et besøg værd”. Derfor får Froggy’s Café i Odense to kattepoter.

TITEL: Froggy’s Café

ADRESSE: Vestergade 68, 5000 Odense C

WEB: http://froggyscafe.dk/

BEDØMMELSE:     Kattepoter2small

