Tapas & Paella – Aarhus

17. maj 2013

2013 Tapas og Paella Aarhus 170513 (2)

Under vores tur til Aarhus fik vi også afprøvet lidt takeaway, blandt andet fra den mexikanske restaurant og takeaway Tapas & Paella, hvortil jeg havde købt et værdibevis for 175 kr. (på daværende tidspunkt halv pris). For disse penge fik man 7 valgfrie tapasretter, en portion paella til to samt brød. Denne menu sælges nu som takeaway for 225 kr.

Jeg havde undersøgt det hele før afrejse, så jeg havde fået at vide at hvis vi blot kom forbi et par timer før vi ønskede maden og bestilte, så var det OK. På værdibeviset stod der ellers at vi skulle bestille dagen før, men dette fandt jeg problematisk, da restauranten udover de faste tapas også tilbød nogle, der ændrede sig dagligt, og jeg kan jo ikke tage stilling til hvilke tapas jeg vil have, hvis jeg ikke har alle valgmuligheder tilgængelig. Derfor blev det sådan at Tapas & Paella var vores første stop i Aarhus efter ankomst. Vi fandt også restauranten uden store problemer, men ejeren var ikke synderligt begejstret for at se os, i hvert fald ikke da han fandt ud af at vi kom efter takeaway via et værdibevis og ikke var interesseret i at spise i restauranten. Sådan har jeg observeret at det er nogle steder – af en eller anden grund synes de ikke at værdibevis-kunder er lige så vigtige som andre. Min teori er at dette udspringer af at de ikke “ser” pengene skifte fra os til dem, og i så fald er det ikke en rigtig transaktion. Det synes jeg jo så personligt er en tåbelig tilgang at have. Selvom man deler kundegrupperne op, så reagerer alle vel ens når præsenteret for uhøflig betjening, og uhøflig betjening kan afholde kunder fra at komme igen.

Vi fortalte så at vi gerne ville bestille denne her omgang tapas og paella. Mens vi stod og snakkede med ejeren, afbrød han os fordi der kom andre (vigtigere?) kunder ind i butikken, og herefter forsøgte han at spise os af med at han bare kunne sammensætte en platte til os, men sådan spiller klaveret ikke hos mig. Vi fik ikke udleveret noget menukort over hvilke tapas der var, så heldigvis var jeg kommet forberedt og havde udprintet en liste hjemmefra før vi tog på ferie. Her havde jeg også krydset af nogle som vi i hvert fald ikke ville have, og nogle som vi meget gerne ville have. Det lykkedes mig at få afgivet en bestilling, men det var tydeligt at manden bare ville af med os hurtigst muligt.

Da vi nogle timer senere returnerede for at hente bestillingen, var han pludselig blevet venlig og spurgte ind til vores besøg i byen og så videre, hvilket føltes temmelig falsk efter den første modtagelse vi fik. Der skal også altid mere end én god oplevelse til at fjerne en dårlig, så jeg synes stadig ikke hans håndtering af vores besøg var professionelt.

2013 Tapas og Paella Aarhus 170513 (7)

Da vi nåede det punkt hvor vi skulle indtage maden, startede vi med paellaen. Den var naturligvis ikke ligesom hvis man havde fået det på en restaurant eller havde lavet det selv, så i grunden er det vel ikke en ægte paella. En rigtig paella er jo sprød i bunden, og det kan den jo ikke være når den bliver øst over i en foliebakke. Den smagte dog godt, og det samme gjorde de små lune brød, der også fulgte med. Hertil blev også serveret aioli, kryddersmør og spansk tomatsauce, der ligeledes smagte godt.

2013 Tapas og Paella Aarhus 170513 (1)

Blandt vore tapas kunne man finde sprøde kartofler, fyldte peberfrugter, små grillspyd, spanske kødboller, store rejer, kartoffeltortilla og ostekugler i marmelade og nødder. Hvis vi fokuserer på sidstnævnte, så var det vist en art brieost, men det morede os at ostekuglerne var smeltet i varmen fra den resterende mad, så i stedet for ostekugler fik vi små ostepandekager (det var mest vores egen skyld, da der gik en rum tid før vi nåede at spise). De smagte dog stadig rigtig godt, og det gjorde alt det andet sådan set også.

2013 Tapas og Paella Aarhus 170513 (6)

Alt hvad vi fik var velkrydret og vellavet, så den uhøflige betjening til trods er det alligevel et sted jeg godt vil anbefale, hvis man en dag er på de kanter. Portionsmæssigt var det også en fin størrelse til 2 personer, og vi levnede sådan set en smule. Maden var faktisk god nok til at jeg vil give Tapas & Paella i Aarhus fire kattepoter, og så håber jeg at ejeren behandler sine kunder bedre end vi oplevede det. Kontinuerlig dårlig behandling resulterer i sidste ende i nul kunder.

2013 Tapas og Paella Aarhus 170513 (5)

TITEL: Tapas & Paella – Casa de Antonio

ADRESSE: Frederiksgade 52, 8000 Aarhus C

WEB: http://www.tapas-aarhus.dk/

BEDØMMELSE:          Kattepoter4small

