YE Sushibar – Aarhus

17. maj 2013

2013 Bryllupsrejse 170513 Aarhus (131)

Jeg er vild med sushi, så da vi var i Aarhus tidligere på året skulle vi naturligvis også prøve den århusianske udgave heraf. Til det formål bestilte vi fra YE Sushibar.

Vi havde bestilt maden god tid i forvejen, så det var klart og parat da vi ankom. Med i den bestilte menu var der 28 stykker sushi samt 6 stykker rispapirsrulle. Jeg må indrømme at det er det mest positive jeg har at sige om oplevelsen.

2013 Bryllupsrejse 170513 Aarhus (129)

Smagsmæssigt imponerede sushien ikke – den var faktisk ret kedelig, og der var intet der smagte igennem. Derudover var stykkerne dårligt rullet og faldt fra hinanden, når vi forsøgte at spise dem. Det værste var da jeg tog et stykke sushi i munden og måtte spytte det ud igen, fordi avokadoen deri var dårlig. Det ødelagde resten af oplevelsen. Den var meget tydelig ikke god at spise, og alligevel var der nogen, der bevidst havde brugt den i maden. Vi turde ikke rigtig smage på mere efterfølgende af frygt for at finde resten af den dårlige avocado, og vi endte faktisk med at smide det sidste ud. Og det er nok første gang at jeg smider sushi ud.

Konklusionen er at YE Sushi i Aarhus skal man ikke købe sushi fra. Basta. Sushi handler om rene og friske råvarer, og jeg kan leve med en lidt dårlig rulning eller en lidt tam smag, så længe råvarerne er gode, men det er ikke okay at servere dårlig avocado i sushi, og derfor får YE Sushibar i Aarhus de sjældent brugte 0 kattepoter.

2013 Bryllupsrejse 170513 Aarhus (126)

TITEL: YE Sushibar

ADRESSE: Frederiks Allé 135, 8000 Aarhus C

WEB: http://www.yesushibar.dk

BEDØMMELSE:          Nul kattepoter!

