Løgstør Parkhotel – Løgstør

12. maj 2013

2013 Løgstør Park Hotel 120513 (5)

Vi var et smut højt oppe langt mod nord i Løgstør, hvor vi havde en søndagsovernatning på Løgstør Parkhotel. Det var en meget stille og rolig dag på hotellet, så vi havde hotellets pool for os selv, hvilket vi udnyttede så meget som muligt. De fleste af hotellets gæster denne dag deltog i en konfirmation i deres festlokale. Prismæssigt havde vi købt et tilbud på 1050 kr. (halv pris) for overnatning, aftensmad samt eftermiddagskaffe og -kage ved ankomst.

Løgstør Parkhotel er lidt en mærkelig blanding. De reklamerer med at være et golf- og wellnesscenter, og derudover har de også et pizzeria, en restaurant og en pub. Det var også muligt at bestille wellnessbehandlinger på hotellet, og udover svømmepølen var der også et lille fitnessrum, et par saunaer, et dampbad (hvor lyset dog ikke virkede), spa og koldtvandsbade. Hotellet var meget lukket og stille på sådan en søndag eftermiddag, så vi listede rundt og tændte for sauna og så videre på egen hånd. Ved poolen var der også et spabad, som man selv skulle tænde for og fylde op, hvilket tog lidt tid, men så brugte vi ventetiden på at svømme imens. Dampbadet fungerede som det skulle, men som nævnt virkede lyset ikke, og jeg havde bestemt ikke lyst til at sidde derinde i mørket.

2013 Løgstør Park Hotel 120513 (2)

Jeg må dog indrømme, at der ikke var meget wellness over værelset. Selve værelset var flot nok, men badeværelset var småt og gammeldags. Hvis jeg en dag skulle på wellnessophold, ville jeg blive meget skuffet over sådan et badeværelse – et wellnessophold dækker det hele, og ikke bare spa og sauna – det starter på værelset. Det var også underligt at have sådan en sammenblanding af forskellige spisesteder, men der var da noget til alle. Fin restaurant til dem, der er til wellness og gerne vil tage det med ro, og pizzeria og pub til dem, der er til golf og gerne vil have maden lidt hurtigt. Udsigten fra værelset var dog prisværdig – idyllisk og landlig.

2013 Løgstør Park Hotel 120513 (1)

Efter vores svømmetur var det blevet tid til vores eftermiddagsservering, der bestod af en udmærket æbletærte serveret med creme fraiche. Jeg synes måske ikke, at creme fraichen var så velvalgt til netop denne tærte, da tærten ikke var sød nok til at stå imod den syrlige creme fraiche. Tærten smagte godt, men den manglede det ekstra søde, som flødeskum eller creme fraiche med vanillesukker kunne have tilføjet.

2013 Løgstør Park Hotel 120513 (3)

Da det blev aftensmadstid fandt vi vej op til restauranten, hvor der var gjort bord klar til os. Der var vist fire borde i alt med reservationer, så vi var ikke så mange. Restauranten var meget maritimt inspireret med små træskibe og en stor jolle op af den ene væg.

2013 Løgstør Park Hotel 120513 (8)

Når man ikke er flere i en restaurant, er det altid spændende hvad man ender med at få serveret, så jeg havde ingen anelse om niveauet. Niveauet viste sig dog at blive holdt højt. Vi skulle have en tre-retters-menu, udvalgt af restauranten, og forretten var sprødstegt torsk på friske asparges. Retten var meget nydeligt præsenteret, og det smagte lige så godt, som det så ud. Skindet var sprødt og lækkert.

2013 Løgstør Park Hotel 120513 (9)

Hovedretten var et godt stykke kød serveret med ovnstegte cherrytomater og kartofler, lidt forårsløg og hvide asparges omviklet med serranoskinke (eller lignende). Det var, som forretten, rigtig lækkert.

2013 Løgstør Park Hotel 120513 (10)

Desserten bestod af brownie med en kugle solbæris og lidt pynt i form af ristede pistacienødder, chokoladegitter og bærkompot. Solbærisen var god, hvilket var meget positivt, da solbæris er svær at lave rigtigt (i hvert fald efter min standard!). Den skal være syrlig, men ikke så syrlig, at man ikke kan spise den. Den skal være sød, men ikke så sød, at man ikke kan smage solbærene. Det er en hårfin balancegang, men de klarede det rigtig godt. Brownien var dog en skuffelse. Det var en OK chokoladekage, der så ud som en brownie, og det duer jo ikke rigtigt. En brownie er klæg og tyk af chokolade, og det er på ingen måde det samme som en chokoladekage. Jeg vil indrømme at jeg elsker brownie, når det er gjort godt, derfor er jeg også ekstra kritisk overfor fejlede brownieforsøg. Konklusionen er: Vi fik serveret en rigtig lækker dessert bestående af chokoladekage med solbæris.

2013 Løgstør Park Hotel 120513 (12)

Alt i alt var det en meget vellykket og tilfredsstillende middag. I betragtning af hvor få de skulle lave mad til, så havde de kræset meget om kvaliteten, og det var imponerende, som de brugte grøntsager, der var i sæson.

Dagen efter fik vi serveret en morgenbuffet, der også var udmærket. Der var alt det, som man forventer i form af brød, syltetøj, ost og pålæg. Der var også morgenmadsprodukter og to frugtfade, et med udskåret frugt (som dog ikke så så appetitligt ud, da det var smidt hulter-til-bulter og var blevet en anelse brunt) og et fad med større stykker melon, ananas og vindruer. Der var ikke som sådan et spændende udvalg udover det sædvanlige på denne helt almindelige mandag morgen, men det var et fint morgenkomplet, hvor intet manglede, og til så få mennesker var det rigtig fint.

2013 Løgstør Park Hotel 120513 (14)

Overordnet set synes jeg det er et rigtig nydeligt hotel placeret i et meget nydeligt område, og jeg vil gerne anbefale et besøg dertil. Jeg synes måske ikke helt at de lever op til de høje wellness-forventninger, og det småhyggelige maritime tema i restauranten passer måske ikke helt til madens flotte præsentation. Vi fik vores ophold til halv pris og ud fra det synspunkt synes jeg at normalprisen ligger i den høje ende. Skulle prisen passe skulle hotellets faciliteter rykkes et lille nyk opad. Alle lamperne skal fx virke, badeværelserne skal være moderne og opdaterede til samme standard som resten af værelserne, og eftermiddagskagen samt morgenmaden burde være lidt mere eksklusive. Jeg svæver lidt mellem tre og fire kattepoter, men vælger i sidste ende at give Løgstør Parkhotel tre kattepoter for den samlede oplevelse, og var vi kun kommet for maden ville de nok have fået fire, afhængig af prisen herfor.