Chilis Pizza – København

8.  marts 2014

2014 Chilis Pizza København 080314 (1)

Vi var seks personer placeret i en lejlighed i København, som havde brug for hurtig og enkel mad, og derfor endte det med takeaway fra Chilis Pizza i København.

Vi bestilte vidt forskellige retter, så det er ikke alt at jeg fik smagt på. Min ledsager bestilte en af deres pizzaer, nærmere bestemt en nr. 35 med blandt andet kødboller, bacon og æg. Der var dog ikke noget “kødbolle” over det – det var bare hakket oksekød smidt tilfældigt på toppen. I så fald skal man jo bare skrive at pizzaen er med hakket oksekød – det er der ingen skam i, men kødboller var det altså ikke. Pizzaen var en smule tør, og de havde vist glemt at komme tomatsauce på bunden. Bunden var DÆKKET af smeltet ost, hvilket sikkert også gjorde sit for at gøre pizzaen tør. De mener ellers at de kan være stolte af deres pizza – det vil jeg måske nok sige er lige i overkanten. Jeg har fået bedre.

2014 Chilis Pizza København 080314 (2)

En af de andre bestilte blæksprutteringe, som blev serveret med pomfritter, hvidløgsmayonaisse samt den dér almene salat, som alle takeaway steder ser ud til at købe samme sted. Blæksprutteringene smagte sådan set udmærket, og pomfritterne samt mayonaissen var også OK, men halvdelen af blæksprutteringene havde de friturestegt for meget, så de var helt mørkebrune, og herefter havde de forsøgt at gemme dem under pomfritterne. Det er jo ikke fordi blæksprutteringe tager så lang tid at lave, så der er ingen undskyldning for ikke at lave dem om, hvis man kommer til at brænde dem på. Hellere det end at servere mad af ringe kvalitet for sine kunder. Det fortæller meget om en virksomhed.

Jeg havde bestilt en af deres mexikanske specialiteter – en “Enchilada Tortilla”, der består af tre tortillas, hvoraf én er med kylling, én er med hakket oksekød og én er med løg. Jeg var temmelig usikker på sidstnævnte, men det var helt korrekt hvad der stod: Der var kun løg i tortillaen, så i dette tilfælde fik vi 100 % hvad der stod.

Min menu havde en god størrelse, og der var rigeligt til én person. Udover tortillaen medfulgte der også en portion af den sædvanlige salat, en stor portion ris samt “dressing”. Vi starter med dressingen. Den var todelt i et lille plastikbæger, og den ene halvdel var almindelig cremefraiche. Den anden blev kaldt “guacamole”. Jeg tror ikke engang en avocado har så meget som kigget på den “guacamole”. Det var tyndt som vand og havde en uhyre utiltalende sygeligt grøn farve. Det var tydeligt at det var et eller andet billigt sprøjt, der var kommet ud af et glas. Hvis man ikke kan finde ud af at lave guacamole, så lad være med at servere det. Jeg synes ikke der er nogen skam i kun at servere cremefraiche til sådan en takeaway. Hellere det end at servere noget billigt sprøjt, som jeg, hvis jeg skal være helt ærlig, synes er ret klamt. Men nu er jeg også rigtig glad for guacamole og kan ikke udstå det, når folk ødelægger noget, der burde smage fantastisk.

2014 Chilis Pizza København 080314 (3)

Tortillaerne var, ligesom pizzaen, dænget til med smeltet ost. Det lignede noget der var tilberedt for mange måneder siden, frosset ned og herefter optøet igen ved min bestilling. Det smagte dog sådan set udmærket, og der var en del omkring bordet der mente, at min bestilte ret var aftenens bedste. Kødet i tortillaerne var veltilberedt, og jeg var især imponeret over kyllingen, som ikke var tør, hvilket ikke er nemt i forhold til genopvarmet mad. Salaten var ikke noget at skrive hjem om, og risene var OK. Der var blandet lidt “grøntsagsfarve” i, hvilket gjorde det lidt mere spændende at se på. Generelt set var det faktisk udmærket, og jeg kunne godt finde på at bestille netop den ret igen. Pizzaen vil jeg nok styre udenom. Andre omkring bordet fik græsk bøf (vedkommende sagde at den var godt krydret), wienerschnitzel og grillkylling.

Prismæssigt var min ret også klart den dyreste til 80 kroner, pizzaen kostede 66 kr, så priserne ligger på et almindeligt niveau. Skulle jeg kun bedømme min egen ret, ville jeg nok ende med at give tre kattepoter, men servering af de brændte blæksprutteringe (den primære årsag), den tørre pizza og den dårlige guacamole gør at jeg giver Chilis Pizza to kattepoter. Hvis de begynder på at lægge lidt stolthed i deres arbejde og kun serverer mad, der er acceptabelt og laver det om, hvis noget af maden er brændt, så kan de måske godt snige sig op på de tre, men ud fra denne oplevelse så ligger det overordnede niveau som sagt på to kattepoter.

TITEL: Chilis Pizza

ADRESSE: Kongelundsvej 101, 2300 København

WEB: http://www.chilispizza.dk

BEDØMMELSE:          Kattepoter2small

