Bolero Bar – Lübeck

16. juli 2014

Vores besøg i Lübeck i sommerferien involverede også indtagelse af aftensmad på Bolero Bar, hvilket er en tysk kæde, så de har også restauranter andre steder. Egentlig er det en bar, men de serverer også mad.

De har et rigtig flot og spændende udvalg af alkoholfrie drinks, hvilket er meget rart, da de danske tilbud til os, der ikke drikker alkohol, typisk begrænses til sodavand og appelsinsaft. Bolero Bar har Happy Hour mellem kl. 17 og kl. 19, så derfor fik jeg min drink til 3,9 euro (cirka 30 kr.) i stedet for 5,9 euro.

2014 Lubeck Bolero Bar 160714 (4)

Efter nøje at have studeret drinkskortet, faldt mit valg på deres “Dragon Eye”, der lød som en spændende drink med blandt andet kokosmælk, fløde og grenadine. Man skal sikkert ikke tænke for meget over kalorieindholdet! Den smagte dog lækkert og forfriskende.

2014 Lubeck Bolero Bar 160714 (1)

Ledsageren fik sig en Carlsberg øl til 3,9 euro, og vi delte en flaske vand på 0,75 liter til 5 euro, hvilket jeg synes var rimeligt dyrt, men det er drikkevarer altid, når man spiser ude.

Menukortet havde almindelige caféretter til rimelige penge – prisniveauet var omkring 10-15 euro (ca. 75 – 150 kr.). Ledsageren fik en grillplatte til 14 euro, og jeg en omgang blandet enchilada til 11.

Ledsagerens grillplatte bestod af tre slags kød, en portion udmærkede pomfritter, lidt dyppelse og en lille portion coleslaw. Det smagte efter sigende godt og var veltilberedt. Hvis det var mig, ville jeg nok gerne have haft lidt salat til, men den mandlige ledsager var tilfreds.

2014 Lubeck Bolero Bar 160714 (7)

Min enchilada-ret bestod af tre forskellige enchilada: en med kylling, en med oksekød og en med vegetarisk indhold. Sidstnævnte var dog meget svær at finde blandt de to andre, da der var bønner og så videre i dem alle sammen. Hele retten blev serveret i et lille fad, druknet i ost og gratineret næsten til ukendelighed. Både kylling og oksekød var dog begge udmærket – kyllingen en anelse til den tørre side, men de smagte begge godt. Oksekødet var helt kød, ikke hakket kød, men det var en meget fed udskæring, som jeg ikke var helt så vild med. Jeg fik på et tidspunkt et helt stykke fedt i munden, hvilket ikke var en god oplevelse. Størrelsesmæssigt var det en tilpas stor portion.

2014 Lubeck Bolero Bar 160714 (9)

Til retten blev der serveret en lille skål salat, der smagte frisk og udmærket. Der var ikke tale om sindsoprivende grøntsager, men det var en fin kvalitet. Desværre var grøntsagerne dænget til med alt for meget dressing, der især samlede sig på bunden af skålen. Jeg gad ikke spise den sidste halvdel af salaten, da det hele til sidst sjappede i dressing.

2014 Lubeck Bolero Bar 160714 (10)

Det var en meget varm sommerdag, da vi kom på besøg, så vi spiste udenfor, og i Tyskland har de andre regler for rygning end vi har hjemme i Danmark, og der tages ikke hensyn til andre spisende gæster – men det gør danske rygere selvfølgelig også sjældent. Spisestedet var pænt fyldt op på en onsdag i sommerferien, men det lykkedes os at finde et bord uden at have bestilt i forvejen. Går man forgæves, er der mange andre caféer i nærheden at vælge imellem, så fortvivl ej.

Generelt var maden nydeligt præsenteret, priserne rimelige og maden udmærket uden at være det helt store. Kommer man når der er Happy Hour, så er drinkspriserne også overkommelige, så jeg vil egentlig gerne flotte mig og give Bolero Bar i Lübeck tre kattepoter. Eventuelt kan man kigge på deres hjemmeside efter deres andre filialer, hvis man ikke vil tage helt til Lübeck efter aftensmaden.

TITEL: Bolero Bar

ADRESSE: Breite Straße 1-5, 23552 Lübeck

WEB: http://luebeck.bolerobar.de

BEDØMMELSE:          Kattepoter3small

