Watt’n Grill – Nordstrand, Tyskland

28. marts 2015

2015 Nordstrand 280315 (7)

På halvøen Nordstrand i det nordlige Tyskland finder man blandt andet helt nede ved vandet takeaway- og burgerbiksen Watt’n Grill. Herfra fik vi hurtig aftensmad en af dagene vi var i området.

Selve produktionen af maden gik rigtig hurtigt. I løbet af en halv time fik vi transporteret os via bil fra hotellet hen til spisestedet, fået bestilt, tilberedt og udleveret maden og cirka et kvarter efter det sad vi tilbage på værelset og spiste.

Prismæssigt kostede den dyreste burger på menukortet cirka 6 euro, hvilket er mindre end 50 kr, så det synes jeg er ganske billigt sammenlignet med danske standarder. Dette er dog uden pomfritter til. De har omkring 9 burgere at vælge imellem (de sælger også andet end burgere, men det var nu dét vi var i humør til), også nogle varianter, der er lidt ud over det sædvanlige. Ledsageren valgte for eksempel deres schnitzelburger, mens jeg prøvede deres “Curry-BBQ-Burger”.

2015 Watt n grill 280315 (2)

Udover burgerne bestilte vi også en stor portion pomfritter, en lille salattallerken til mig og en portion hvidløgsdressing. Inkluderet i pomfritportionen var efter sigende også ketchup, men det glemte de at give os med, hvilket var lidt ærgerligt.

Det hele smagte ganske udmærket, men mine mistanker om at burgerne kun indeholdt nøjagtig det der stod på menukortet viste sig at holde stik, så i min burger var der lidt løg, syltede agurker og en meget kompakt hakkebøf, og BBQ-dressingen kom i et lille bæger ved siden af, som jeg selv kunne hælde over (hvilket var en rigtig fin idé, da dressingen var lidt tynd i konsistensen, hvilket ville have gjort min burger meget smattet inden vi fik den transporteret hjem, hvis de havde hældt det på fra starten). Så jeg var meget glad for at jeg havde bestilt lidt salat ved siden af, også selvom den var jævnt kedelig og køleskabskold. Ledsagerens schnitzelburger var lidt mere spændende “i sin egen ret”.

2015 Watt n grill 280315 (3)

Burgerne var friske og hjemmelavede, holdt hvad de lovede og fungerede fint på en aften, hvor det bare skulle være lidt nemt. Hele vores regning løb op på lidt over 16 euro, hvilket svarer til at vi to voksne spiste os mætte for mindre end 125 kr. Det var ikke verdens bedste burgere, men ganske gode stadigvæk, så står du på Nordstrand og gider ikke rigtig spise på restaurant, så tag ned til havnen og snup en burger fra Watt’n Grill. De får i hvert fald tre kattepoter herfra.

TITEL: Watt’n Grill

ADRESSE: Süderhafen, 25845 Nordstrand – Tyskland

WEB: http://www.wattn-grill.de/

BEDØMMELSE:          Kattepoter3small

