Garni Hotel Nordstrand – Nordstrand, Tyskland

27. – 29. marts 2015

2015-nordstrand-280315-10

Påskeferien stod på afslapning, og vi endte med at tage et par dage til Tyskland på Garni Hotel Nordstrand, der ligger på halvøen Nordstrand. Det er meget flot natur, og vi ankom lige i lammesæsonen, så der spænede de mest nuttede og flapørede lam rundt på markerne, mens vi var der. Det var næsten ikke til at klare. Nordstrand ligger dog forholdsvist afsides, og man skal køre af landevejene for at komme derhen. Fastlandet og lidt større byer ligger ikke så langt derfra (det nærmeste er nok Husum, som det tager cirka 20 minutter at køre til), men er man til storbyer og fest og ballade, så er Nordstrand måske ikke det ideelle sted. Til gengæld er det perfekt til naturelskere, der gerne vil slappe af og gå nogle flotte ture.

Garni Hotel Nordstrand er ikke særlig stort. Der er et mindre antal værelser og personalet består vist mest af det indehavende ægtepar (jeg tror manden er kokken i huset) og en rengøringsdame. Det var mest konen, som vi kommunikerede med, da det var hende, der tog imod da vi ankom, og hende der stod for serveringen om morgenen. Hun var meget hjælpsom og gav os straks ved ankomst et kort over området samt tips og tricks til hvad vi kunne foretage os, mens vi var der.

2015 Garni Hotel Nordstrand 270315 (3)

Værelserne var meget pæne og havde en god størrelse. Hotellet serverer kun morgenmad, ikke aftensmad, selvom man også kan bestille madpakker til frokosten, hvis man har lyst til det. Jeg havde været en smule tilbageholdende, da jeg første gang så billederne af værelserne, da de så meget gammeldags og slidte ud, men det viste sig slet ikke at holde stik. Værelset var pænt og indbydende og i rigtig god stand med et pænt badeværelse og et lille tekøkken inklusive kogeplader og køleskab. Jeg synes det er en rigtig fin detalje, når nu hotellet ikke tilbyder aftensmad, at man selv kan bikse noget sammen, hvis man vil. Det fik vi dog ikke rigtig behov for, men jeg synes det var super at muligheden overhovedet var der.

Udsigten fra værelset var også nærmest idyllisk, og der er ikke langt til noget fra hotellet. Der er restauranter på halvøen måske 10 minutters kørsel derfra, så man behøver ikke sulte. Kommer man udenfor sæson, kan nogle af restauranterne dog være lukkede på hverdage, men som sagt så er der flere muligheder på fastlandet.

2015 Garni Hotel Nordstrand 280315 (1)

Det bedste ved hotellet var dog morgenmaden. Der var en fin lille morgenmadsbuffet med lidt frisk frugt og grønt, nogle salater (rejesalat og den slags), kødpålæg, oste, smør, honning, mysli, yoghurt, rødgrød (!) og naturligvis nutella (ellers er man jo ikke i Tyskland). Der var rundstykker, der nok kom fra frost, knækbrød og noget meget mystisk tysk rugbrød, som jeg dog ikke vovede mig ud i. Ved ankomst var vi blevet spurgt, om vi ville have kaffe eller te til morgenmaden og hvad tid vi cirka regnede med at spise, så der stod en kande parat, da vi dukkede op. Derudover var der også så man kunne tage mælk, juice og danskvand. Jeg fik også en lille kande postevand ind, da jeg bad om det – mig og mine mærkelige smagsløg, der ikke bryder sig om at blande vand med bobler.

På vores bord var også et lille menukort, hvorfra man kunne bestille sine æggeretter, som herefter blev lavet med det samme og på bestilling. Udover hårdkogte og blødkogte æg, kunne man også få fx røræg med rejer (hvilket jeg prøvede den første morgen), røræg med skinke og spejlæg med bacon (som jeg fik den anden morgen). Det var meget lækkert, og man følte jo at man fik fantastisk service, når maden blev tilberedt på den måde. Det er jo så nok også kun på grund af hotellets størrelse at de kan overkomme at lave maden på den måde, men det føles som ren luksus, og så modarbejder det madspild.

Og så får pandekagerne et helt afsnit for sig selv, for dem tilbereder de også efter bestilling. De var fantastiske – lækre, bløde og 100 % friske. Man kan smage når en pandekage er blevet genopvarmet – de bliver hurtigt kolde igen, og de bliver typisk lidt mere seje i det. Disse her kom direkte fra panden og over på vores tallerken. De var meget tykke – så tykke som tre af mine egne pandekager – men det blev de bestemt ikke ringere af. De blev nydeligt anrettet med en smule frisk frugt. Nogle af de andre gæster spiste dem som de var, men jeg synes nu at nutella, syltetøj og friske jordbær gør sig godt sammen!

Ved ankomst var der også en flaske danskvand samt to små stykker rittersport på værelset, ej at forglemme, så jeg synes bestemt at vi fik rigtig meget for de cirka 1400 kr, som vi betalte for to overnatninger. Jeg er fuldt ud tilfreds med vores besøg på Garni Hotel Nordstrand, og jeg vil gerne komme igen samt anbefale stedet til andre, derfor får Garni Hotel Nordstrand uden tøven fire kattepoter.

TITEL: Garni Hotel Nordstrand

ADRESSE: Am Ehrenmal 10, 25845 Nordstrand, Tyskland

WEB: http://www.hotelnordstrand.de/

BEDØMMELSE:          Kattepoter4small

